THE ARCHITECT FRIEND THAT SHOWS YOU GALICIA

Thousands of pilgrims walk kilometres to arrive further than the end: Finisterre.

Walk around with the eyes of an architect

Thank You

Say hello

Santiago de Compostela

That is why we are the way's end

Thousands of kilometres of coastline define countless types of sea limits.

A great diversity of heritage located in unbeatable locations

Experience

a custom tour tailored only for you by a local architect

New projects by internationally recognized and local architects.

New homes create new ways of inhabitating Galician heritage.

New cultural buildings in the heart of historic towns as the Museum of Pilgrimage by the architect Manuel Gallego Jorreto in Plaza de Platerías in Santiago de Compostela.

The atlantic coast is the most populated area, however between the hundreds of villages, sandy beaches offer an extensive variety of landscapes.

Revitalización contemporánea de rutas históricas

Cinco caminos cruzan Galicia en todas las direcciones desde lugares tan distantes como Inglaterra, Andalucía o el sur de Portugal y partiendo desde Santiago de Compostela hacia Finisterre. De todos ellos, el Camino Francés es el que goza de una mayor relevancia. Cruza todo el Norte de España y conecta directamente Santiago con las principales capitales europeas.

Caminos que albergan una historia de más de 900 años y se han nutrido con las imborrables huellas de todos los peregrinos que lo han construido y que todavía hoy los mantienen como una realidad viva.

A través del Camino, como hilo conductor, no sólo es posible entender 800 años de historia de Europa. Estamos convencidos de que una vez inmersos en el entorno natural poco urbanizado por que el que discurre, sentirán la vertiente más mística y mágica de nuestra región, alcanzando una comprensión mucho más profunda del significado de la ciudad de Santiago de Compostela y los asentamientos de su territorio.

  • El Camino de Santiago puede ser el destino de un tour a medida o un tour temático.